ساخت سایت بیمه ازجمله طراحی هایی است که گستره مخاطب آن قابل توجه است. در نتیجه به واسطه طراحی سایت بیمه شما به بازار هدفی گسترده دسترسی خواهید داشت. این موضوع یکی از مهم ترین علت هایی است که می گوید همین الان هم تصمیم گیری به جهت طراحی سایت بیمه دیر است و رقبا در جایگاه خوبی قرار گرفته اند. البته باید بگوییم که نگران نباشید اگر تصمیم به ایجاد وب سایت بیمه دارید و این تصمیم را به سرعت عملی می کنید، هنوز می توانید رقابت کنید. علاوه بر این موضوع طراحی سایت بیمه حرفه ای قدرت شما را در رقابت با سایر افراد به مراتب بیشتر خواهد کرد.
یکی دیگر از علت هایی که نشان دهنده ضرورت طراحی سایت بیمه است، استفاده مشتریان شما از اینترنت می باشد. مشتریان شما به صورت گسترده از اینترنت استفاده می کنند و ترجیح می دهند تا به جای مراجعه حضوری به دفتر شما، از خدمات آنلاین بیمه بهره مند شوند. به همین جهت شما به واسطه ساخت سایت بیمه می توانید رضایتمندی مشتریان خود را شاهد باشد.
علاوه بر موارد فوق طراحی سایت شرکت بیمه نوعی اعتبار برای شرکت بیمه خواهد بود. افراد به شرکت هایی که دارای سایت معتبری باشند، اعتماد بیشتری می کنند. همانطور که یک کارت ویزیت یا لوگو حرفه ای می تواند سبب افزایش اعتماد مشتریان شود، ساخت سایت بیمه نیز همین نقش را ایفا خواهد کرد. پس اگر به دنبال افزایش اعتبار شرکت بیمه خود هستید، ایجاد وب سایت بیمه را در اولویت قرار دهید.
صرفه جویی در وقت از دیگر علت های ضرورت طراحی سایت بیمه است. شما به واسطه راه اندازی سایت بیمه می توانید چندین کار را در یک زمان بدون حضور مشتری در محل انجام دهید. در واقع سرعت شما در انجام کارها به واسطه طراحی سایت بیمه افزایش خواهد یافت.
موارد بسیاری را می توان به عنوان علت های نیاز به طراحی سایت بیمه ذکر کرد. تنها چند علت به جهت طراحی سایت بیمه در قسمت بالا ذکر شده است. در نهایت می توانیم بگوییم نیاز به بیان علت برای طراحی سایت بیمه نیست، راه اندازی سایت بیمه امروزه یک ضرورت است پس در تصمیم گیری به جهت طراحی سایت بیمه، زمان را از دست ندهید. هر اندازه که دیرتر تصمیم به ایجاد وب سایت بیمه بگیرید، رقیبان شما قدرت بیشتری در دنیای مجازی پیدا خواهند کرد.
یک وبسایت بیمه، یک ضرورت برای هر شرکت بیمه
امروزه در عصری زندگی میکنیم که میتوان در تعریف زندگی برای انسانها، دنیایی دیگر به نام دنیای مجازی را اضافه کرد. جدا از تمامی جنبههای سرگرمی و ارتباطاتی که بهواسطه اینترنت و فضای مجازی در حال انجام است، اینترنت این فرصت را برای بسیاری از کسبوکار ها فراهم کرده است تا بتوانند خدمات خود را در این بستر به مشتریان خود ارائه دهند. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که دولتها هم در حال حرکت به سمت استفاده جامع از اینترنت تحت عناوینی مانند دولت الکترونیک میباشند.اما برای یک شرکت بیمه و یا نمایندگی یک شرکت بیمه، چگونه وب سایتی مورد نیاز است و این وب سایت چه نیازهایی را باید پاسخگو باشد؟
در حالت کلی یک وبسایت شرکت بیمه میتواند دارای ویژگیهای زیر باشد:
بنابراین با داشتن یک وبسایت بیمه، میتوان بسیاری از خدماتی که در حالت عادی در شرایط سخت فیزیکی قابل پیادهسازی است را بهصورت محتوای آنلاین، در اختیار کاربران و بیمهشدگان قرارداد.
موارد فنی وب سایت
اما جدا از تمامی موارد اشارهشده در بالا که از اجزای تشکیلدهنده یک وب سایت بیمه میباشند، یک وبسایت بیمه برای اینکه بتواند در فضای مجازی به فعالیت بپردازد باید یکسری اصول و موارد فنی را در طراحی خود رعایت نماید.یکی از مهمترین این اصول، طراحی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. این موضوع سبب میشود تا اگر یک کاربری علاقهمند به شرکت بیمه شما باشد، با جستجوی عبارت بیمه … در موتوریهای جستجویی نظیر گوگل، بتواند وبسایت شما را در صفحه اول نتایج و بالاتر از رقبا مشاهده نماید.
مورد مهم دیگر، سرعت بالای وب سایت و دسترس پذیر بودن آن است. حتی اگر بهترین وب سایت دنیا را نیز طراحی کرده باشید، در صورتی که همیشه برای کاربران در دسترس نباشد و یا کاربران مدت زمان زیادی را به علت کند بودن و عدم پشتیانی فنی منتظر بمانند، وبسایت شما کارایی لازم را نخواهد داشت.
مورد مهم دیگر که در سالهای اخیر دارای اهمیت فراوان گشته است، قابلیت مشاهده صحیح وبسایت در دستگاههای مختلف با اندازه صفحه نمایشهای گوناگون نظیر تبلت و موبایل است. این موضوع با طراحی ریسپانسیو و یا واکنش گرای وب سایت قابل انجام است چرا که در این صورت، اندازه و شکل محتوای وب سایت شما متناسب با دستگاه دریافتی کاربر و به صورت خودکار، هماهنگ و نمایش داده می شود.
طراحی سایت بیمه در تمام زمینه هابیمه زمینه های متفاوتی را دارد. برخی از شرکت های بیمه در یک زمینه و برخی دیگر در چند زمینه مشغول به فعالیت هستند. ساخت سایت بیمه با توجه به زمینه فعالیت شرکت سبب می شود تا رضایتمندی مشتریان شما به مراتب بیشتر شده و در نتیجه امکان موفقیت شما نیز افزایش داشته باشد. در ادامه فهرستی از برخی از شرکت های بیمه که به صورت موضوعی مشغول به فعالیت هستند را آورده ایم.
ضرورت طراحی سایت بیمه بر اساس موضوع به این مسئله باز می گردد که مخاطبان هدف هر یک از بیمه ها افراد متفاوتی هستند و جستجو آن ها در اینترنت نیز متفاوت است. به عنوان مثال کسی که دنبال بیمه باربری است، کلماتی مرتبط با باربری را جستجو کرده و در نهایت انتظار مشاهده سایتی مرتبط را دارد. مشاهده سایتی غیر مرتبط در زمینه باربری تنها سبب می شود که فرد از سایت شما خارج شده و برای شما امتیاز منفی در نظر گرفته شود.
منبع
درباره این سایت